2 Sept 2013

Tips : Multi Purpose Glue

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum.

Kali ni,aku nak share sedikit tips mengikut keselesaan aku.Bagi sesetengah crafter,mereka lebih gemar gunakan gam Elmers
Ihsan Incik Google
 Tapi untuk aku,apa sahaja yang mudah aku capai kat mana-mana,benda tu dah cukup.

 Gam serbaguna ni memang terkenal dengan teksturnya yang pekat likat dan kurang harum.Pada kebiasaannya bila hendak digunakan pada permukaan yang besar,kita terpaksa menggunakannya dengan banyak.Nak sapu pun likat semacam dah ha..

 Tips mudah adalah:-

a) Sediakan 1 bekas yang bertutup untuk mengelak gam ni dari kering free.

b) 2/3 bahagian gam + 1/3 bahagian air.(ikut saiz bekas simpanan kita tu la)

c) Kacau pun boleh,goncang pun boleh.Asalkan sebati.

d) Pastikan selepas guna,tutup rapi.Jadi kita boleh guna banyak kali tanpa membazir.

Gam ni akan jadi kurang likat,tapi tak bermakna kurang melekat.Okayh?


Nota:Selamat mencuba,aku cuma kongsi apa yang aku rasa mudah :D



No comments: