9 Sep 2013

Tips : Pisau (Cutter)

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum.

Ihsan Incik Goole
 Pernah dengar x crafter cutter?Kalau x pernah kat sini dah sediakan contoh.Ok,bagi sesiapa yang baru berjinak-jinak dengan kraft,korang x semestinya kena buat hukum wajib beli.Mula dengan budget yang sesuai dengan poket,okayh?Simple kan?



Ini adalah cutter yang aku guna untuk mejoriti kerja-kerja dalam Ammara Ahwaz.

Tips 1 : Pilih cutter yang sesuai dengan kerja yang hendak kita lakukan.Aku nasihatkan beli la yang saiznye kecik sedikit sebab pisau yang 2kali ganda dari saiz ni,besar dan susah nak memotong benda halus.

Tips 2 : Beli mengikut keperluan,bukan ikut mana lagi cantik.Siapa pulak kata lagi cantik lebih elok?

Tips 3 : Beli ikut budget.Tak perlu dikejar kan terus yang mahal.

Nota : Asal korang jangan buat kerja beli pisau yang harga 20sen atau 50sen.Kurang selamat untuk mereka yang masih belum biasa bermain dengan cutter kerana matanya x boleh dilaras.Silap2,jari jadi makanannya.Good luck guys!


No comments: